|
|
1.
Українська мова. Тема. Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова та складу
перед глухими. Тема. Вимова і
правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Мета. Поглибити
знання учнів про дзвінкі та глухі приголосні звуки, тренувати у правильній
вимові дзвінких та глухих приголосних звуків, показати залежність лексичного
значення слів від зміни звуків; розвивати орфоепічну чіткість, фонематичний
слух, мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до
рідної мови. Обладнання: сигнальні картки, музичний
супровід фізкультхвилинки, матеріали презентації, роздатковий матеріал. Хід уроку І. Організація
класу. Створення психологічної атмосфери. - Доброго дня, діти!
Сподіваюсь, що гарний настрій ви збережете до кінця уроку. Сіли, діти, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли, Працювати почали. Мова - великий
дар. Це найбільше й найдорожче добро в кожного народу. Це жива схованка
людського духу, його багата скарбниця. У неї народ складає і своє давнє
життя, і свої мрії, розум, досвід, почуття. А
хто ж це – народ? Це – ми з вами. І від кожного з нас залежить, чи житиме
наша мова – одна з найспівучіших мов у світі. І нехай наш урок
стане ще однією сходинкою у вивченні рідної мови. А девізом уроку
будуть слова українського письменника Володимира Сосюри: О мово вкраїнська! Хто любить її, Той любить мою Україну. ІІ. Актуалізація
набутих знань. - Я пропоную зараз
відкрити свої зошити і записати дату сьогоднішнього уроку. Почнемо без зупинки З каліграфічної хвилинки 1. Каліграфічна
хвилинка Мм мо ов ри ск арб скарб ·
Як ви розумієте слово «скарб»? (Гроші,
цінні речі, коштовності). ·
Але крім матеріальних цінностей,
є духовні і культурні. Наша рідна мова – це теж скарб. Недаремно
український письменник Іван Франко написав: (діти
хором читають запис на дошці) «Мова – безкоштовний
скарб народу». ·
Запишіть цей вислів каліграфічно у
зошити. ·
Як ви думаєте, чому мову вважають
скарбом? Доберіть
спільнокореневі слова до слова «мова». Запишіть, позначте корінь. 2. Бесіда ·
Діти, знову зверніть увагу на слово
«скарб». Скільки в ньому складів? Як визначили? (Скільки в слові
голосних, стільки і складів) - Скільки
голосних звуків в українській мові? (6) - А які ще є
звуки в українській мові, крім голосних? (Приголосні) - На які групи
поділяються приголосні звуки? (Тверді та м`які, дзвінкі та глухі) - Зробіть звуковий
аналіз слова «скарб» 1. Робота з таблицею «Дзвінкі та глухі
приголосні» Зверніть увагу на
екран. Давайте вимовимо звуки, позначені червоним кольором. При їх
вимові ми чуємо голос і шум. Це – приголосні дзвінкі звуки. Тепер вимовимо звуки
,позначені зеленим кольором. При вимові цих звуків що ви чули? (Тільки шум).
Отже, звуки, які вимовляються тільки з шумом, називаються
приголосними глухими. ·
Зверніть увагу, деякі приголосні
утворили пари. Надалі ви їх будете називати парними. Зверніть увагу на
дзвінкі приголосні, що не мають пари. Який глухий
приголосний не має пари?[ф] Подивіться уважно,
яких приголосних звуків більше: дзвінких чи глухих?(Дзвінких) І в словах дзвінкі приголосні
звуки зустрічаються частіше. Цим і пояснюється милозвучність і
краса української мови. 2. Робота з підручником («Українська мова 2 клас» М.Д.Захарійчук,). Вправляння у виразній вимові
дзвінких і глухих приголосних. За вправою
42 с.17 ·
Читаємо
слова, виразно вимовляючи дзвінкі та глухі приголосні звуки. ·
Записуємо
пари слів, звертаємо увагу на букви, з яких починаються слова. Однією рискою
підкреслюємо букви, що позначають дзвінкі приголосні, двома рисками – глухі приголосні. 3.
Фізхвилинка для очей 4.Гра «Закінчи слово» (Перша пара речень
опрацьовується колективно. Наступні пари – самостійно за варіантами.) Учитель читає
речення, не називаючи останній звук останнього слова, а діти хором називають
його. - Чи змінилося
значення слів? Поясніть. Як треба вимовляти дзвінкі приголосні звуки, щоб не
змінювалося значення слова? Виріс в лісі білий гри… . Петро хворий на гри… . 6. А тепер аналогічне завдання за
варіантами. Спишіть речення, вставляючи пропущені літері, зверніть увагу як
змінюється значення слів. І-варіант За вікном сильна
…лива. У саду дозріла
…лива. ІІ - варіант На землі пухнастий
сні…. Чуємо дитячий смі… ПЕРЕВІРКА: назви букви, що
вставили. Який звук вони позначають. Як змінилося значення слів? 7. Фізхвилинка V.
Узагальнення й систематизація набутих знань 1. Робота в парах Завдання: з’єднай початок та
кінець прислів’їв стрілочками, знайди слова, в яких всі приголосні дзвінкі.
Поясни значення прислів’їв. Казка
вчить, як
на світі жить. Книжку
прочитав і розумним став. Пташка красна
пір’ям, а людина знанням. ·
Молодці,
ви впоралися із завданням. Добре знаєте прислів’я, які є творами усної
народної творчості і збагачують нашу мову. 2. Творче
завдання. VІ.
Домашнє завдання Відшукати
і записати 3 прислів’я про мову. Підкреслити у словах дзвінкі приголосні
однією рискою, а глухі – двома. VІІ. Підсумок уроку Стратегія
«Мікрофон» - Як
називаються звуки, які вимовляються без голосу, тільки з шумом? (Глухі). Наведіть приклади. - Якщо чуємо і голос і шум, то такі звуки називаються {Дзвінкі). Наведіть приклади. - А
як ви думаєте чому українська мова така мелодійна та дзвінкоголоса? (Більш
дзвінких приголосних звуків). Ви
сьогодні багато працювали. Чому ви навчились і що нового дізнались,
розкажіть. Свої
відповіді починайте зі слів: Я
навчився… Я
запам’ятав… Я
зрозумів… А
завершити наш урок я хочу такими словами: Мова — краса спілкування, 2.
Математика. Тема.Віднімання числа 6 з переходом через десяток. -Діти, згадайте алгоритм віднімання чисел з переходом через десяток (
попередні уроки). - попрацюємо в зошитах с. 23. - 2 завдання : порівняй вирази; -завдання 3: виріши задачи 1) та 2). - виконай цікаві завдання номер 4. - робота за підручником. С.32 номер 195, 194. Домашнє завдання :зошит с. 23 номер 1. 3.
Фізична культура. Тема. Підвона братва».Організаційні вправи, Біг,
Ходьба. ЗРВ на місці. Рухлива гра
«Веселі жабенята» - зайдіть за посиланням , зробіть розмінку: - https://www.youtube.com/watch?v=iVaMGTVWXDY - виконайте вправи на свіжому повітрі: - https://www.youtube.com/watch?v=ITxDyLBkZ5c 4.
Дизайн та
технології. Тема. «Черепаха- аха-аха…». Практична робота: виготовлення черепашки з пластиліну та декору. - зайдіть за посиланням, подивіться та виготовте свій цікавий вироб! https://www.youtube.com/watch?v=k4ewaJSCl_o |
Комментариев нет:
Отправить комментарий